سریال انیمیشن «زوزو و دوستان» روی آنتن شبکه پویا + زمان پخش سریال «یانگوم» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش رئیس سازمان صداوسیما: محور‌های مناظرات به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان ورود به حواشی به حداقل برسد تمدید مهلت ششمین دوسالانه «کارتون کتاب» برنامه‌های تلویزیون برای عید سعید قربان + زمان پخش بازگشت «رخساره» با قطعات خاطره‌انگیز به تالار وحدت جوایز برگزیدگان انسی ۲۰۲۴ اهدا شد جزئیات تازه‌ترین پروژه «علی‌اکبر شکارچی»، استاد موسیقی در فضای مجازی «تاجی» به پایان خط رسید | روایت یک تصمیم سخت درگذشت «صدرا روحانی»، شاعر پیشکسوت، در سکوت خبری ماجرای شکایت صدا و سیما از «عادل فردوسی‌پور» + عکس آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آخرین اخبار از سریال «سلمان فارسی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ مرد تیغ و ابریشم | یادی از نرسی گرگیا، بازیگری که اگر زنده بود امروز ۸۶ سالگی اش را جشن می‌گرفت عرض ارادت هنرمندان به سیدالشهدا (ع)
سرخط خبرها

قلبش برای مردم می‌تپید | هنرمندان از رئیس جمهور شهید و خدماتش گفتند

  • کد خبر: ۲۳۰۲۷۲
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
قلبش برای مردم می‌تپید | هنرمندان از رئیس جمهور شهید و خدماتش گفتند
جمعی از هنرمندان فعال در عرصه‌های مختلف سینما، تئاتر، تلویزیون، هنر‌های تجسمی و موسیقی با انتشار یادداشت و گفتگو‌های رسانه‌ای مختلف به ضایعه شهادت آیت ا... سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش واکنش نشان دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، در روز‌های گذشته جمعی از هنرمندان فعال در عرصه‌های مختلف سینما، تئاتر، تلویزیون، هنر‌های تجسمی و موسیقی با انتشار یادداشت و گفتگو‌های رسانه‌ای مختلف به ضایعه شهادت آیت ا... سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش واکنش نشان دادند و از ویژگی‌های رئیس جمهور شهید گفتند. ما در این نوشتار برخی از این واکنش‌ها را مرور کرده ایم.

مصداق عملی شعار انقلاب

انسیه شاه حسینی که سال گذشته با فیلم «دست ناپیدا» در جشنواره چهل ودوم فیلم فجر حضور داشت، یکی از ویژگی‌های بارز و خوب شهید رئیسی را صداقت و پاک دستی اش بیان کرد و گفت: شهید رئیسی هر جایی خدمت می‌کرد، نگاهش الهی بود و می‌دانست دنبال چه می‌گردد. او همچنین تصریح کرد: رئیس جمهور شهید شاگرد شهید بهشتی و مصداق عملی شعار انقلاب بود که دنبال خدمت بود، نه قدرت و این را با کار و زندگی و عمل خود ثابت کرد.

خدمتگزار بود

مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون، در واکنش به شهادت آیت ا... رئیسی و همراهانش گفت: خیلی از مردم در جریان زحمات آیت ا... رئیسی نبودند، چون او ادعایی نداشت و با صدای بلند کارهایش را اعلام نمی‌کرد. برخی انسان‌ها قابلیت‌های ویژه اخلاقی و درونی دارند که شاید در زمانی که در قید حیات هستند، این قابلیت‌ها درک نشود؛ شهید رئیسی از این گونه انسان‌ها بود. او ادامه داد:آیت ا... رئیسی خدمتگزار و مدیریتش جهادگونه بود.

قلبش برای مردم می‌تپید

محمد گلریز، از خوانندگان موسیقی سنتی و پاپ ایرانی، با ابراز تأسف و تأثر از شهادت آیت ا... سیدابراهیم رئیسی، درباره آشنایی اش با این شهید بزرگوار گفت: از سال‌های گذشته با آیت ا... رئیسی که دادستان کرج و قاضی بود، آشنایی داشتم. درباره برنامه‌هایی که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کردیم، برخورد بسیار مناسبی از او دیدم. آیت ا... رئیسی مدیر بسیار روشن فکری بود.

او همچنین ادامه داد: شهید رئیسی واقعا از دل و جان برای مردم کار می‌کرد، قلبش برای مردم می‌تپید و شاهد بودیم بسیاری از پروژه‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری که سال‌ها مسکوت مانده بود، با اقدامات و سیاست‌های آیت ا... رئیسی به اتمام رسید و کارخانه‌هایی که تعطیل شده بودند، فعالیتشان را آغاز کردند.

شهادت، هنر مردان خداست

محمدعلی باشه آهنگر، کارگردان آثاری مانند «سینمامتروپل»، «سرو زیرآب» و «ملکه»، درپی شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیئت همراه، بیان کرد: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم. قلبم گواهی می‌داد که دیر یا زود با آیاتی از کلام ا... مجید، خبری که جهان ساعت‌ها در انتظار شنیدنش است، خوانده خواهد شد.

شهادت، هنر مردان خداست. گویی تقدیر ماست که بهار و تابستان آبستن خبر‌های هولناک شده است. او همچنین یادآور شد: از دهه۶۰ تاکنون حوادث بسیاری رخ داده است که اگر یک دهم این حوادث در برخی کشور‌ها رخ می‌داد، دگرگون می‌شدند؛ اما آنچه پس از حوادث رخ داده، ایمان به خدا و وحدت و یکپارچگی میان مردم است. 

با فساد مبارزه کرد

کوروش زارعی، کارگردان تئاتر و مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، درحالی که آیت ا... رئیسی را رئیس جمهور محبوب خود خواند، بیان کرد: در سه سال دوره ریاست جمهوری آیت ا... رئیسی، ایشان واقعا جهادی کار کرد و مظلومانه به شهادت رسید. او انسانی اخلاق مدار بود و مبارزه با فساد را در دستورکار خود و دولتش قرار داده بود.

به گفته او، مردمی و جهادی و خاکی بودن رئیس جمهور شهید زبانزد عام و خاص بود. مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، شهادت آیت ا... رئیسی را سبب وحدت مردم و جناح‌های سیاسی دانست و گفت: از روزی که این حادثه اتفاق افتاد، همه آحاد جامعه حتی افرادی که به او رأی نداده بودند و منتقد دولت او بودند، ابراز ناراحتی و برای سلامتی او و همراهانش دعا می‌کردند. 

خستگی نمی‌شناخت

داریوش ارجمند، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، در واکنش به شهادت آیت ا... رئیسی و همراهانش در پیامی نوشت: شهادت مزد تلاش‌های خستگی ناپذیر آیت ا... سیدابراهیم رئیسی در طول مسئولیت هایش بود. آرام و متین در ظاهر، ولی پرخروش و جنگنده در باطن، برای خدمت به مردم ایران بود و خستگی نمی‌شناخت. در بخش دیگری از پیام ارجمند درباره رئیس جمهور شهید آمده است: رئیسی مرد عمل بود. او و همراهانش با کوله باری از افتخار خدمت به مردم ایران به سوی معبود پر کشیدند.

رابطه صمیمانه با هنرمندان

جعفر دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون، هم درباره ویژگی‌های رئیس جمهور شهید گفت: شهید آیت ا... رئیسی رابطه‌ای دوستانه و صمیمانه با هنرمندان داشت. او آن قدر با محبت بود که انسان هیچ گاه لطف و محبتش را فراموش نمی‌کند. دهقان ادامه داد: این شهید بزرگوار می‌خواست همیشه به مردم خدمت کند و همه تلاشش برای ازبین بردن فساد بود، اما نتوانست آن را تمام کند و امیدوارم رئیس جمهور بعدی، ادامه دهنده راه ایشان در مبارزه با فساد باشد.

دیپلماسی فعال و نگاه هوشمندانه

مسعود شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست و گرافیست، با اظهار تأسف از شهادت رئیس جمهور و همراهانش، بیان کرد: آقای رئیسی به معنای واقعی کلمه خدمتگزار ملت بود و می‌توان ایشان را شهید خدوم نامید. در همه اتفاقات و مشکلات سخت با مردم ارتباط می‌گرفت، به ویژه مردم مستضعف به ایشان دل بستگی شدیدی داشتند. این هنرمند یادآور شد: در حوزه کاری ما نیز در دوره ریاست جمهوری ایشان، دیپلماسی انقلابی و عزت خواه را شاهد بودیم. ارتباط بین المللی خوبی هم فراهم شد. تلاش زیادی شده بود که بین ما و کشور‌های دیگر فاصله ایجاد شود، ولی دیپلماسی فعال و نگاه هوشمندانه شهید مانع می‌شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->